Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2012

Κάρπαθος....ένα στολίδι των δωδεκανήσων!



 Αγαπημένοι μου φίλοι σήμερα σκέφτηκα να σας παρουσιάσω ένα νησί των δωδεκανήσων μέσα από τα δικά μου μάτια!Η Κάρπαθος!

 
Η Κάρπαθος είναι το δεύτερο σε έκταση νησί του ελληνικού συμπλέγματος της Δωδεκανήσου (μετά τη Ρόδο). Έχει έκταση 300,152 τ.χλμ., 160 χλμ. μήκος ακτών και συνολικό πληθυσμό 6.511 κατοίκους. Αποτελεί πλούσιο βιότοπο και για αυτόν τον λόγο διαθέτει προστατευμένες περιοχές, όπου επιζούν πληθυσμοί προς εξαφάνιση.
Βρίσκεται στην μέση του Καρπάθιου πελάγους μεταξύ Ρόδου και Κρήτης και έχει πρωτεύουσα τα Πηγάδια ή Κάρπαθος (2.180 κάτοικοι).
 
Η Κάρπαθος είναι η μυθολογική πατρίδα του τιτάνα Ιαπετού και νήσος της γέννησης του Πρωτέα και ανατροφής της Αθηνάς. Στην Κάρπαθο έζησε ένα μέρος της ζωής του και ο Προμηθέας.
Η κατά τον Όμηρο «Κράπαθος» αρχικά αναφέρεται ότι βρισκόταν υπό Μινωική επιρροή και αργότερα υπήρξε μέλος της Αθηναϊκής συμμαχίας μέχρι το 400 π.Χ., που κατακτήθηκε από τους Ρόδιους.


 Πρωτεύουσα της Καρπάθου είναι τα Πηγάδια!








Έχω επισκεφτεί 2 φορές το νησί και έχω μαγευτεί!Την πρώτη φορά ειδικά ήθελα να μείνω εκεί μόνιμα!Οι άνθρωποι είναι τόσο ζεστοί και φιλόξενοι! Εγώ έμεινα στο χωριό Απέρι.


                               ΑΠΕΡΙ
                                            
 Το νησί συνδυάζει και βουνό και θάλασσα.Το Απέρι είναι ένα από τα μεγαλύτερα χωριά της Καρπάθου, στο Νομό Δωδεκανήσου. Απέχει 8 χλμ από την πόλη της Καρπάθου. Μαζί με τους οικισμούς Μερτώνα και Κατώδιο και τις παραλίες Κυρά Παναγιά, Κάτω Λάκκο και Αχάτα, αποτελούν το δημοτικό διαμέρισμα Απερίου.




Τα καρπάθικα σπίτια μέσα είναι έτσι διακοσμημένα!




 
Αυτές οι 2 φωτογραφίες είναι από το όμορφο σπίτι της φίλης μου!




 Όταν κάθεσαι στο μπαλκόνι απολαμβάνεις τη θέα του Προφήτη Ηλία





 Ένα άλλο χωριό της Καρπάθου είναι οι Πυλές!Ένα από τα 12 χωριά της, είναι και οι Πυλές. Το μικρότερο, πληθυσμιακά, χωριό, κτισμένο στη δυτική πλευρά του νησιού, με πανοραμική θέα προς τη γειτονική ιστορική νήσο Κάσο και τα βουνά της Σητείας. Είναι κυριολεκτικά πνιγμένο στο πράσινο των πολλών περιβολιών του και κάθε δειλινό, απολαμβάνεις απ’ εδώ ένα υπέροχο ηλιοβασίλεμα!






 



  Τέλος θα σας παρουσιάσω ένα άλλο χωριό της Καρπάθου την Όλυμπο.Η Όλυμπος αποτελεί ξεχωριστή κοινότητα από το 1948. Η συνολική έκταση της κοινότητας είναι 104.876 km2 και στα όριά της περιλαμβάνεται το βόρειο τμήμα της Καρπάθου και το νησί Σαρία. Η κοινότητα Ολύμπου έχει πληθυσμό 761 κατοίκους και περιλαμβάνει επίσης τους οικισμούς Αυλώνα , Διαφάνι και Τρίστομο και τις νησίδες Σαρία , Αστακίδα , Αστακιδόπουλο , Διβούνια και Χαμηλή Το 2010 ενσωματώνεται στον ενιαίο Καλλικρατικό Δήμο Καρπάθου και αποτελεί τοπική κοινότητα.

Παραδοσιακές φορεσιές Ολύμπου!







 Αυτή ήταν η Κάρπαθος μέσα από τα δικά μου μάτια.Αυτό που μου έχει κάνει εντύπωση είναι η πλούσια παράδοσή της και το πόσο την τιμούν οι κάτοικοί της.Ξετρελάθηκα με τους χορούς τους,τις μαντινάδες τους,τα φαγητά τους,(αχ αυτές οι μακαρούνες και τα ψιλοκούλουρα)ακόμα και η προφορά τους σας ταξιδεύει!Επίσης να δοκιμάσετε το καρπάθικο κρασί, είναι τόσο όμορφο μόνο προσοχή στην υπερβολή γιατί βαράει λίγο!χιχιχιχι.Έχει απίστευτες παραλίες και πεντακάθαρες! Και δεν είναι μόνο αυτά αλλά σε τόσο λίγες γραμμές δε χωράει να περιγράψω το μεγαλείο της!Εγώ θα ξαναπάω ελά μαζί μου! Πραγματικά αξίζει να επισκεφτείτε το νησί και να περάσετε τέλεια!!!







4 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Ιωάννα
    Μου άρεσε πολύ αυτή η ανάρτηση
    η Ελλάδα μας είναι γεμάτη ομορφιές
    ήλιος θάλασσα πράσινο
    ευχαριστώ για την όμορφη περιγραφή και ξενάγηση ιστορικά και φωτογραφικά
    μου άρεσαν πολύ όλες οι φωτογραφίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλησπέρα Ιωάννα μου!Η σημερινή σου ανάρτηση είναι τέλεια!Καίτο κειμενο αλλά καί όλες οι φωτογραφίες σου καταπληκτικές!!Πολύ όμορφο νησί η Κάρπαθος!Θά ήθελα νά τήν επισκευθώ!Μπράβο κουκλίτσα μου!!Φιλάκια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πραγματικά είναι πολύ όμορφο νησί κυρία Δήμητρα και αξίζει να το επισκεφτείτε!Ευχαριστώ πολύ για τα καλά σας λόγια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή